Koplamp Reparatie

Merk: SPRAYMAX
Submerk: KOPLAMP REPARATIE
Product: Koplamp Reparatie

Hét alternatief voor het vervangen van uw koplampkappen!
Met de SprayMax koplamp reparatieset kan de oude kap gerestaureerd worden en hoeft dus niet vervangen te worden.

Voordelen

  • Zeer transparant 
  • UV en weer bestenig 
  • Waterbasis primer
  • Uw oude koplamp ziet er weer uit als nieuw.



Video's

Verwerkingsproces
Hoe werkt dat nou precies die 2K technologie?
Spuitbeeld


Technische informatie

                     VOORWERK
       
       Oppervlak volledig ontroesten en schuren. Reinigen met SprayMax siliconenverwijderaar (Art.Nr 680090). Het oppervlak moet droog, vet- en stof vrij zijn.
    - Schuur het totale oppervlak. Het is belangrijk om tussentijds het stof goed af te vegen om het oppervlak te controleren.

- Verwijder de volledige originele blanke lak van het beschadigde gebied. Schuur eventueel krassen en vlekken mee. 

- Er wordt gestart met het schuren van het volledige oppervlak, met P240 en vervolgens P320. 

- Schuur het hele oppervlak et een zachte schuurpad met P400, P600, P800, P1200, P1200, P3000 en tot slot met schuurpapier met een P4000 korrel.

- Al deze schuurgangen doe je om eventuele slijpgroeven weg te werken of zelfs voorkomen. 

- Controleer de resultaten tussen elke schuurfase.

- Om uiteindelijk het optimale uit het oppervlak te halen, polijst het oppervlak. 

    Gebruik alleen milde waterbasis silicone ontvetters! Het oppervlak is kwetsbaar en anders is er kans dat het aangetast wordt.

    Na het activeren van de 2K, nogmaals 2 minuten schudden. Bovendien is een goed mengsel noodzakelijk om de producteigenschappen tot zijn recht te laten komen.
DUS: GOED SCHUDDEN AUB!



    Tenslotte even kort proefspuiten, en de bus is klaar voor gebruik.
       
      BESCHERMING
       
    Adem beschermingsmasker.
Type A2/P2
Ook is het van belang om beschermingshandschoenen te dragen.
Latex of Nitril

      VERWERKING PRIMER 
       
   

Het is belangrijk dat al altijd even proefspuit voordat u daadwerkelijk het oppervlak gaat bewerken. 



   

Spuitafstand: 10 - 15 cm

     

1 laag ca. 10 µm. 

   

Droogtijd +/- 30 minuten bij 20°C.



   

Door de primer lijkt het alsof het oppervlak mat wordt. Pas na de verwerking van de beschermende coating wordt dit weer transparant.

       VERWERKING 2K BLANKE LAK
      De spuitbus minimaal 2 minuten krachtig schudden. Dit geldt zowel voor de primer als voor de 2K blanke lak. LET OP! Dit is heel belangrijk. SprayMax producten zijn zwaar gepigmenteerd en dienen gemengt te zijn vóórdat u begint met spuiten. De aanzuigbuis zal anders  snel verstopt raken, en de resterende inhoud onbruikbaar. 

    Verwijder de rode knop van de dop. Draai de spuitbus met 180° en plaats de rode knop op de pin in het midden van de bus.

    Plaats de bus op een stevige ondergrond. Druk met uw handpalm de rode knop helemaal naar benden.

    Na het activeren van de 2K, nogmaals 2 minuten schudden. Bovendien is een goed mengsel noodzakelijk om de producteigenschappen tot zijn recht te laten komen.
DUS: GOED SCHUDDEN AUB!

    Tenslotte even kort proefspuiten, en de bus is klaar voor gebruik.


    Spuitafstand: 15 - 20 cm


    Breng ca. 2 dunne lagen aan met een tussentijdse droogtijd van 2 minuten. 




    Polijstbaar: een hele nacht op een temp. van 20°C.



    IR droging mogelijk
Doorgehard: 25 - 30 op een temp. van 60°C.

      VERVOLG
       
      Na een hele nacht drogen op 20°C of na infrarooddroging, kan de blanke lak gepolijst worden.
       
      AFSLUITEND
       
    De houdbaarheid van een 2K bus is mede afhankelijk van de temperatuur van de omgeving. De bus is na het activeren gemiddeld 14 uur houdbaar bij een temperatuur van ca. 20°C. Hogere temperaturen zorgen voor een kortere potlife, lagere dus voor een langere. 
    Na het werk de spuitbus ondersteboven houden, en spuiten. Er komt kort materiaal mee, en vervolgens slechts gas. Direct het ventiel loslaten, voor het behoud van de werkdruk. Het ventiel, en de aanzuigbuis zijn nu schoon, en de resterende inhoud is bewaard voor een volgende keer. Doet u dit niet zal het materiaal in de aanzuigbuis/ventiel indrogen. De spuitbus zal verstoppen en de resterende inhoud is niet meer bruikbaar.